torsdag 23 december 2010

As - Stevie Wonder

Igår var det dinner-and-a-movie, alltså en regelrätt DATE. Fast i omvänd ordning. Vi såg "Due Date", och kom fram till att den var bra i sin genre, och atta genren var "Buddy-komedi med runkhund".
Sen skedde ett fail, vi hade inte bokat bord på Rover och där var det ju såklart cp-fullt så med tårar i ögonen tvingades vi inse att det inte skulle bli någon råbiff på den här daten. MEN, fail vändes till flyt då vi upptäckte att systemet fortfarande var öppet! Det blev kött och rödvin med tända ljus i min bedårande bostadsrätt (hahaha) istället. Kvällen var mer än räddad.

SAKEN JAG VILLE KOMMA TILL:
För att fira att vi stått ut med varandra i otroliga 6 månader korkade vi upp en flaska öl som jag fraktat hela vägen från en mataffär på Essex street, NY, NY. Och det var tamigfan den godaste bärsen jag smakat på länge. "Finestkind IPA" från bryggeriet med det rövgoa namnet Smuttynose Brewing Co. Påminde lite om Avrey-ipan, och typ Hog's Heaven också, men inte alls lika tung. Denna hade man lätt kunnat dricka en hel kväll. Nu måste jag se över möjligheten att importera typ en conatiner Smuttynose-bärs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar