måndag 5 september 2011

Hey hey shalala. You're an accident waiting to happen.

HEJ BLOGGIS.
Jag glömde dig. Som jag glömde min halsduk på pendeltåget in från Västrahaninge. Men sen hittade jag dig! Som jag hittade min halsduk på SL:s hittegodsavdelning! C'mere and gimme a hug <3

Stockholm är typ som jag trodde: större och lite spännande sådär, men drygt. Fittigheten sipprar in. Djävulen i detaljerna etcetera. BORGASTYREPÅHITT #1: Alla museer tar runt 80 spänn inträde. Alltså varje gång, även för studenter. Inga "40 kr lika med gratis hela året på alla ställen" oh nej.
BORGARSTYREPÅHITT #2: Kommer aldrig komma över detta. När man reserverar en bok så kostar det 10 kr. Per bok. TIO KRONOR PER RESERVERAD BOK. På stadsbiblioteket. Folkets bildningscentra, demokratins ståtliga symbol. Tar alltså en SJUKT FITTIG avgift för att skjutsa en bok mellan två biblor och sen ställa undan den åt dig. Jag hade trott att nån hittat på det för att ge moderaternas sthlm dåligt rykte om jag inte upplevt det själv.
BORGARSTYREPÅHITT #3: De höjde precis avgifterna inom kollektivtrafiken. En enkel sms-biljett kostar nu.... trumvirvel..... 36 kronor! Alltså. L to the O to the L 4-ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar