onsdag 10 mars 2010

Don't stand, don't stand, don't stand so close to me

Idag var jag i skolan i 12 timmar och jobbade med våra radioprogram. Men luras inte att tro att de blir bättre för att vi bor i Mediahuset. O nej! Vi är bara världens segaste eterjournalister som tar en hel jävla dag på oss att redigera varsitt fyraminutersreportage. (okej jag gjorde en krönika också men den blir antagligen struken på grund av tidsbegränsat sändningsutrymme).
Vårt program som sänds imorgon (http://www.gnf.nu) klockan 14.10-15.00 har tema TABU OCH SOCIALA NORMER. Dessa fascinerande områden har utforskats från en hel rad vinklar.

Saker man inte får göra för det är TABUBELAGT:
- Incest
- Tidelag
- Prata om pengar
- Ha fler än tre katter om man bor i lägenhet

Saker man inte får göra för det bryter mot den SOCIALA NORMEN:
- Hålla kvar för länge när man skakar hand
- Sätta sig bredvid någon på bussen om den är nästan tom
- Lukta illa
- Sjunga med när man är ute och går med hörlurar
- Ta den sista kakan

1 kommentar:

  1. Jag kom på mig själv med att sjunga för full hals när jag stod och väntade på tunnelbanan häromveckan. Med hörlurar i då. Ytterst pinsamt. Men rätt roligt!

    SvaraRadera