söndag 28 februari 2010

Her love is so real it smells like glue

Kära Dagboken,
Jag och min särbo Johanna har intensivumgåtts hela veckoslutet. Highly appreciated! I torsdags hjälpte hon mig att tvätta och lagade mat till mig som förfest innan Räfven på Pustervik. Bärs i tvättstugan är grejen. Man dricker, man umgås, man får skit gjort. VÄRT. Sen dansade vi och svettades med folk från Johannas klass till nämnt band, som har den stora äran att utgöra senaste Nöjesguidens döskallemärkning. Hahaha. Det passar deras estetik ganska bra tycker jag. Jag menar, det är ett gäng håriga män som spelar upptempo-folkmusik och kletzmer vi pratar om här.

Jag och Johanna utvecklade en fylleteori om folk som aldrig har roligt. Alltså roligt på riktigt. De njuter och avskyr, finner situationer creddiga eller ocreddiga, och då blir de liksom lite för upptagna med att ta distans för att ha kul. För är det inte alltid lite fult och pinsamt att ha jävligt skoj? Man blottlägger ju totalt sina preferenser och skickar ut signalen "JAG ÄLSKAR DETTA, JAG UPPSKATTAR DET HELT VILLKORSLÖST". Så fort det blir allmänt känt vad man är så barnsligt förtjust i så blir man också sårbar. Och om man bryr sig mer om andras uppfattning om vad man gillar än vad man egentligen uppskattar på riktigt, har man inte råd att blotta sig och riskera backlash eller att kallas pöbel.

MOVING ON! I fredags var det dags igen, och vi besökte Balkan Beat Party på Musikens Hus. Jag måste säga att jag var lite besviken. Har hört så mycket bra om den klubben, och när vi råkade hamna på den en stund på Grill Del Mundo nån gång förra året verkade det göttigare. Nu blev det aldrig något tryck, och jag tror att det hade behövts för att nå önskad stämning. Antagligen var det några överdrivet tilltagna brandsäkerhetsregler som kom och förstörde, för just som vi stod och suckade över att det var lite dåligt med folk där så fick vi veta att vakterna börjat köra på "en in en ut". Segt. Ny lokal röstar jag på, för musiken är skitkul att dansa till.

Igår slöt vi upp IGEN och gick på stan med mamma. Mmm bakisfika på Da Matteo. Mmm bakisshopping när man bara blundar och drar kortet. Mmm Marc Jacobs "Lola". Och HEAD PIECE form Sonia Rykiel for H&M. På kvällen hade vi date night hemma hos mig och lagade bakpotatis med avocadogegga och romgegga, plus kokt majskolv, oliver, chips och glass. Sen fick jag ont i magen så vi kollade på "10 things I hate about you".
Bara för att det är Juergen Teller som fotat kampanjen

Och nu är det söndag eftermiddag, och det var meningen att jag skulle plugga asmycket idag. Istället har jag nattlinne på mig och ligger i sängen med datorn och kollar på Merlin och läser Jezebel. STARKT JOBBAT. Jag behöver ett jobb som går ut på att jag är en dekadent slacker som bara lämnar lägenheten för att festa och gå på äventyr. Jag borde fötts som trust fund snorunge.

1 kommentar:

  1. Jag vet, ditto! Jag gör ju ingenting. Men ändå pallar jag inte skriva min uppsats i mikrohistoria som ska in om en vecka. PANIK. Var är min trust fund when I need it?!!!

    SvaraRadera