onsdag 6 januari 2010

I lost my tooth. I married a whore.

Jag såg två filmer ikväll som tillhör väldigt olika genrer. Först ut var den tyska filmen North Wall. Den var väldigt bra, don't get me wrong, men den var så jobbig att kolla på och så deprimerande efteråt att jag var ARG i en halvtimme för att pappa hyrt den över huvud taget. Det är en bergsklättrarfilm (jag vet att jag borde anat onåd, jag drömmer mardrömmar skitofta om höjder) som utspelar sig 1936. Den handlar om två barndomsvänner som ger sig på att försöka bestiga det fruktade berget Eiger. Det är jävligt svårt. Jag satt och hade hjärtklappning stora delar av filmen. Jag sprang och hämta pizza för att få en paus, så spänd var jag. Jesus kristus. Aldrig mer en mountineer movie.



Den andra filmen jag såg var ungefär tusen gånger mer feel good. The Hangover är en blandning mellan alla "that was one craaa-aaazy night!"-filmer och Dude, Where's My Car? Trots den ibland överdrivna grabbrullekänslan var jag konstant underhållen och avslappnad. I even lol'd irl. Fullspäckad med repliker man direkt lägger på minnet och definitivt kommer citera och följa upp med "så jääävla bra asså! HIGH FIVE!". Jag kommer def se den igen. Och om jag någonsin har den stora oturen att orsaka en möhippa vet jag vad jag skall sikta efter.

I keep forgetting about the GODDAMN tiger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar