torsdag 7 januari 2010

Mina Huckleberry Vänner

Det finns två populärkulturella fenomen jag har älskat sen jag var 12 år och som jag aldrig skall komma över. Två spinkiga grabbar med rufsigt hår som börjar på H. Den ena romansen började med en bok och den andra med en låt. Efter första läsningen och första lyssningen skulle jag aldrig mer vara den samme. Bägge verk träffade rakt i solarplexus på en liten tjejtönt med glasögon som aldrig kunde hålla käften. Två hemliga kompisar som skulle hjälpa mig överleva både högstadiet och gymnasiet, så jag slapp lida den paradoxala döden av extrem tristess och exploderande hjärta.
Ge mig arsenik. Ge mig en uggla och en tågbiljett.
Harry, Håkan och Carro. BFFs 4ever <3


I HHs ära har jag gjort en lista med alla låtar han tiggt, stulit och lånat ifrån. Som den gentlemannatjuv han är. Håkan med vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar