onsdag 13 januari 2010

in a foreign place the saving grace was the feeling that it was her heart that he was stealing

Jag saknar min pöjk. Men sånt kan man ju inte sitta och gräva ned sig i, då blir man ganska snabbt otroligt jobbig att umgås med. Istället gäller det att hitta passande substitut att fördriva tiden med. Mental undanmanöver!
Sagt och gjort. I Lördags släpade jag med mitt crew på bio och såg filmen med den gudabenådade castingen "Robert Downey jr. som Sherlock Holmes". Inget har någonsin varit mer rätt. Filmen som helhet var underhållande, skojig och precis lagom spännande. Till och med Jude Law tog lite revansch, och Rachel McAdams är alltid mer än kapabel.
Vidare har jag underhållit mig själv med att se BBCs nya filmatisering av "Emma", tätt följt av den gamla långfilmsversionen med Gwyneth Paltrow. Jag måste säga att serien är snäppet bättre än filmen, trots att frisyrerna inte är lika intrikata. Men egentligen är ingen av dem lika bra som Clueless.
"It's like that book I read in the 9th grade that said "tis a far far better thing doing stuff for other people."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar