söndag 17 januari 2010

ROADTRIP!

Helgen har vart en total släktturné, lördag i Varberg och söndag I Malmö. Är nu vid hemmets härd i lugn och ro och försöker samla mig inför morgondagens terminstart. Redaktionellt arbete heter kursen, och jag skall tydligen börja med Press. Känns ju inte helt ovant, ärligt talat. Längre fram i vår blir det radio och TV.

Nåväl! Helgens kulturintag pangstartade i fredags kväll med Guys and Dolls på Göterbogsoperan. Jag hade ingen aning om vad den skulle handla om eller vad det var för låtar, men blev glatt överraskad. Det var gamblers, frälsningssoldater, nattklubbssångerskor, sjömän, kubaner och annat löst folk som sprätte runt och sjöng och dansade. Underhållande! Som vanligt märktes det att operan har nån slags regel som säger att de bara får casta gubbar manshuvudrollerna, medan tjejerna i motsvarande positioner aldrig når samma mogna ålder innan de förpassas till kören. Störigt, men alla sjöng i vilket fall bra och dansade åtminstone hjälpligt. Det enda numret jag kände igen var "Sit down, you're rocking the boat", för den var med i Glee i höstas.


Resten av helgens underhållning kan sammanfattas med DRAKAR. Jag och Ludde har spenderat ganska många timmar i baksätet med att lystna på Robert Gustavsson som läser Hur du tränar din drake. Många barnvänliga lols to be had åt Fiskfot, vikingar som inte kan läsa och den framröstat Fulaste Bäbisien, Pölsebub. Detta varvade vi med att börja kolla på första säsongen av BBCs fantasysatsning Merlin. Återigen: underhållning! Känslan är typ sommarlovsmorgon, men lite bättre. Merlin, Arthur, Guinevere och alla andra är av nån anledning 17 år allihopa, bor på Camelot och har en ömsöm avslappnad ömsöm superdramatisk livssituation. Good times! Men vem fan är Morgana? Borde man veta det? Ingen bryr sig för det bor en talande drake i källaren. What ho!
Jag har en episk bromance på känn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar