onsdag 12 maj 2010

Two jumps in a week, I bet you think that's pretty clever. Don't you, boy.

Ur led är höften. FIFAAAAAN. Har vart ute i Kviberg med klassfolk och spelat fotboll igen. Den här gången var orkanvinden utbytt mot iskall monsun. Underbara förhållanden! Jag fick i alla fall in en riktigt ful fasthållning/tackling/fällning på Carl. Jag älskar att spela utan regler eller domare.

Igår hade jag gym och bastusession med mitt crew, och efteråt bjöd Johanna och Kristian på trerätters nostalgimiddag (sparris i hollandaise, linssoppa, kladdkaka). Oerhört angenämt.

Helvete va trött jag är just nu. Sitter i soffan, hopkrupen med ihålig blick och bara FASAR inför tanken att jag om drygt tjugo minuter måste ner och hänga tre tvättmasinsladdningar i torkrummet. Jag kan ju inte GÅ ordentligt. Jag vill krypa ihop i min säng och dö, men det finns inga lakan där för de håller på och tvättas. ACK, BITTRA ÖDE. Åhhhh. Var på Aniara förut och köpte böcker för 520 spänn. Och då hade jag till och med pengar kvar på ett presentkort också. Jag är DUM I HUVUDET. Vågar inte ens kolla på kontot. Är skyldig folk pengar för bussbiljetter och Arcade Fire biljetter. Borde spara. Borde ha fixat ett jobb. SKJUT MIG.

Det enda bra är ju att min sommarläsnings-hög växt till sig och ser fullkomligt delikat ut. Idag bar jag hem:
-
Let the great world spinn av Colum McCann
- A wrinkle in time av Madeleine L'Engle
- A fairy tale of New York av J. P. Donleavy
- Water for elephants av Sara Gruen
- The rum diary av Hunter S. Thompson

1 kommentar:

  1. Jag älskar dig, haha. Jag är typ i samma sits, minus höften... Suck och stön!

    SvaraRadera